Friday, October 21, 2011

Diari Pakcik #1

  " Masuk hari ke 2, malam tadi dah mule sesuaikan diri dengan bilik.Tapi otak terpikir nak layan movie.hati cakap sampai bile nak jadi macam ni.tau la cuti lame.so,tutup laptop terus tidur.pagi ni bangun pukul 6am.mamai2 tidur balik.630am terbangun balik sebab alarm fon bunyi lagi.bangun2 terus gosok gigi nak solat subuh.even lewat tapi  Alhamdulillah lebih baik dari tak solat.lepas Subuh terus mandi.Siap2 pakai baju sambil on lagu Mission Imposible, supaye semangat nak siap cepat berkobar2.haha.
   Pagi ni tunggu beruk2 datang,tapi tak nampak bayang diorang pun.maybe tak bangun tidur lagi kot.bosan tunggu aku terus gerak ke kereta dalam jam 745am camtu.sampai ke fakulti awal.Kuliah start dalam jam 9am camtu.kuliah Process Separation 1.lecturernye agak lembut.but nice.tak belajar sangat.Habis kuliah aku betulkan balik jadual hidup aku.orang yang berjaya adalah orang yang always dalam mode disiplin.sebab tu tekad nak siapkan jadual hidup.
   Hari ni terasa lebih bsemangat dari semalam.dalam jam 11am baru gerak pergi makan sebab time tu orang tak berape ramai dah.lepas tu gerak ke N24 utk tidur jap sementare tunggu waktu zohor.cadang nak buat ebook hari ni tapi tak kesampaian sebab my bisnes partnership Balqis tak simpan info2 note dalam laptop die.
   Hidup diteruskan gak.habis solat zohor terus gerak ke fakulti balik untuk kuliah Numerical. Dr.Mariani yang ajar.Mule kelas je terus ade konflik jadual.konflik salah seksyen.tapi atlast setel. Seronok belajar ngan Dr Mariani sebab die pandai ngajar.hehe.die bukak mukadimah pun dah best.tak sabar nak belajar next kuliah.Habis kuliah petang tu terus gerak ke Meranti. Makan ngan Fizi n Balqis.
   Balik kolej lepas hantar Fizi n Balqis.aku gerak ke bilik tidur kat tingkat 4 guna tangge.malas nak gune lif.lembab.aku siap2 nak solat asar kat surau. Petir sabung menyabung time tu.
   Malam solat magrib kat surau.syukur suraunye tak jauh sangat.orang azan pun dah boleh dengar kuat.solat ngan foreign student.ade yang cerah,ade yang gelap.ade yg kuning pun ade.haha.sampai ke Isya jemaahnye.
solat makin baik hari ni banding semalam.kalau aku terus rentak mcam ni n perbaiki jadi lagi baik,insyaAllah bjaye dunie akhirat. Aku takkan putus asa lawan segala dugaan hidup yang selama ni lemahkan semangat aku untuk terus bjaye.
   tekad aku, segulung ijazah plus satu medal 1st class degree.just untuk buat mak n ayah aku menangis sambil peluk aku coz hepy time konvo nanti.insyaAllah.kenangan manis sepanjang hayat pasti aku genggam.Hadiah untuk mak n ayah.=')
   Goodnite, time utk tidur."
-catatan diari PetronasBoy 13.9.2011 jam 11pm-

1 comment:

Lady R... said...

saya suka blog awak ni...
byk nasihat yg berguna..