Friday, February 25, 2011

Segalanya ditangan Allah.

Assalamualaikum.
jumpe lagi kite hari ni ye.dah lame pakcik tak update blog pakcik nih. Alhamdulillah.sekali lagi Allah bagi peluang pada pakcik untuk terus gagah meneroka, mencari, memerhati dan menilai setiap perkara yang berlaku di sekeliling pakcik. Dan untuk pengetahuan anak2, setiap kali pakcik terokai, dan mengkaji setiap perkara yang pakcik temui.hati kecil pakcik pasti terdetik....tak mungkin alam ini terjadi dengan sendirinya.Tak mungkin juga setiap perkara terjadi,berlaku secara kebetulan. Ini bererti, sudah tentu adanya satu kuasa yang agung yang menguasai setiap apa yang berlaku di sekeliling kita.dan dah tentu anak2 pun terpikir perkara yang sama kan?
itulah Allah, Tuhan sekalian alam...yang menguasai langit dan bumi.yang Maha Pengasih lagi Penyayang..yang maha Agung.maha hebat dan maha segala-galanya. Subhanallah..

pada slot untuk kali ini pula,pakcik nak share ngan anak2 tentang konsep 'Kalau Allah kata jadi,maka jadilah'.so..kalau Allah kata tak..takkan berlakulah kan?ok.baik..pakcik nak, lepas anak2 tengok klip video ni,tolong pejamkan mata anak2..dan pakcik nak anak2 fikir sedalam dalamnya.fikir..adakah setiap apa yang kita ada sekarang adalah disebabkan usaha kita?renung2kan.sekian


2 comments:

Balqis Najib said...

Subhanallah.. ~ berdebar tgok ... hehe

Siti Nur Fatimah Mohamad Ali said...

blog muhasabah diri..=) twink2..