Tuesday, March 15, 2011

Bayi bertuah

article 1366155 0B2A6F2600000578 79 634x470 Forum

seorang bayi perempuan berusia empat bulan berjaya diselamatkan selepas 3 hari berada dibawah runtuhan akibat tsunami dan gempa bumi sekuat 9 skala richter yang bergegar di Jepun Jumaat lalu.
Bayi itu ditemui dalam keadaan sejuk, basah dan menangis. Dia dipercayai tidak mengalami sebarang kecederaan. Persoalan mengapa dia tidak lemas, masih menjadi misteri.


Bayi tersebut dikatakan terlepas dari pangkuan ibu bapanya apabila ombak besar memusnahkan kediaman mereka. Keluarga malang itu percaya bahawa mereka akan kehilangan bayi itu untuk selama-lamanya. Dia kemudian dipertemukan semula dengan bapanya yang dilihat sangat gembira.


anak2 sekalian.sebak pakcik baca berita ni pagi tadi. mak ayahnya terlepas bayi ni dan sangkakan yang diorang takkan dapat tatap lagi baby girl yang comel ni.dan yang jadi misterinye,camne baby girl ni boleh terselamat.still jadi misteri...dan itulah kuasa Allah.yang kita tak dapat nak sangkakan, dan fikir secara logik.
tapi kenape dalam berita ni hya diceritakan baby tu dipertemukan oleh ayahya saje..persoalan yang timbul lagi ialah........dimanakah ibunya.....

kisah ini pakcik rase macam pernah tengok sebelum ni.cek punya cek.rupanya kat blog pakcik rupenye pakcik bace kisah ni.tapi dalam bentuk anime.cuba anak2 perhatikan..



cerita yang lebih kurang sama.hanya beza dari segi tempatnya sahaje.
sedih tak?sedihkan?..pakcik sebak bace kisah ni..

2 comments:

Mopane Worm said...

Boleh nampak si ibu sanggup sacrifice for her baby. So we should appreciate dgn sgale kudrat yg ada. We will never miss the water till the well runs dry, aite ? :)

Anonymous said...

kasih ibu m'bwa ke syurga...